Saygı Öztürk'ün 20 Haziran tarihli Sözcü Gazetesi'ndeki haberinde “Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katıldığı güvenlik zirvelerinde “Suriye politikasında hata yaptık” itirafı artık net bir biçimde dile getiriliyor… “ ifadesi yer aldı.
“Bu
zirvelerde sık sık “Suriye politikasında hata yaptık” fikri
de vurgulanıyor. Güvenlik kaynakları, izlenen dış politikanın
Türkiye’yi daha da sıkıntıya sokabilecek gelişmelere gebe
olduğunu belirtiyor. ABD, IŞİD’i bölgeden temizlemek adına
çalışma yürütürken, bazı durumlarda da dinci terör örgütünü
desteklediğini belirten bir üst düzey güvenlik yetkilisi,
SÖZCÜ’ye, “Suriye ile aramızın bozulması bir hataydı.
Sınırda ülkemiz aleyhine gelişen olaylar da bunun bir sonucu.
Sınır komşumuz PKK-PYD olmamalıydı. ABD’nin oyununa alet
olundu” dedi. 23 Eylül 2014’ten bu yana Suriye’ye bin
800 hava harekatı yapıldı. Bunun bin 650’si ABD tarafından,
diğerleri ise ittifak içindeki diğer ülkeler tarafından
yapıldı. Harekatların bin 90’ı Kobani’ye gerçekleştirildi.
Bu durumun, ABD’nin Kobani’ye verdiği önemi gösterdiği ifade
edildi.
“
Bunları
söyleyen üst düzey yetkili kim bilmem ama, adına devlet denen,
üstelik Türkiye gibi 2000 yıllık devlet geleneği olan bir
ülkede, dış politikanın bir kişinin Esad'a karşı, daha doğrusu
kendi anlayışlarındaki Sünni Müslümanlar dışında herkesi
dışlayan, hor gören, gırtlağına kadar şahsi hırslara batmış
bir dış politikaya mahkum edilmesi ve buna göz yumulması, sadece
hırsları boyunu aşmış o kişinin değil, konuyla ilgili tüm
devlet adamlarının sorumluluğunu gerektirir.
Aksi
taktirde kendinizin çapsız, bilgisiz, liyakatsız ve önünü dahi
göremeyen kadrolar olduğunuzu kabul etmeniz gerekir. Devlet denen
örgütün kurumları ve hafızası vardır, “ABD’nin Oyununa Geldik”
demekle sorumluluktan kurtulamazsınız.
Oyuna
mı geldiniz, yoksa büyük devrimci Atatürk'ün uyardığı gibi;
şahsî
menfaatlerinizi, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit mi ettiniz?
Yoksa, iktidara sahipleri olarak gaflet ve dalâlet ve hattâ
hıyanet içinde miydiniz?
Bence
oyuna gelmediniz; kendi
çıkarlarınızı, ülkeyi fiziki olarak işgal etmeseler de,
beyinleri işgal etmiş, sözde müttefikleriniz (ABD ve AB) siyasal
amaçlarıyla birleştirdiniz. Memleketin %99 u müslüman diyordunuz
ya, müslüman mahallesinde papaza gidip, günah çıkarılamayacağına
göre, hesabını vereceksiniz...
Suriye'de
gerçekleşen yüzbinleri aşan ölümlerden ve ülkemizde meydana
gelen onlarca ölümden, elinizdeki kanı yıkayıp, kurtulamazsınız.
0 yorum:
Yorum Gönder