ABD’NİN OYUNUNA GELDİK



Saygı Öztürk'ün 20 Haziran tarihli Sözcü Gazetesi'ndeki haberinde “Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katıldığı  güvenlik zirvelerinde “Suriye politikasında hata yaptık” itirafı artık net bir biçimde dile getiriliyor… “ ifadesi yer aldı.

“Bu zirvelerde sık sık “Suriye politikasında hata yaptık” fikri de vurgulanıyor. Güvenlik kaynakları, izlenen dış politikanın Türkiye’yi daha da sıkıntıya sokabilecek gelişmelere gebe olduğunu belirtiyor. ABD, IŞİD’i bölgeden temizlemek adına çalışma yürütürken, bazı durumlarda da dinci terör örgütünü desteklediğini belirten bir üst düzey güvenlik yetkilisi, SÖZCÜ’ye, “Suriye ile aramızın bozulması bir hataydı. Sınırda ülkemiz aleyhine gelişen olaylar da bunun bir sonucu. Sınır komşumuz PKK-PYD olmamalıydı. ABD’nin oyununa alet olundu” dedi. 23 Eylül 2014’ten bu yana  Suriye’ye bin 800 hava harekatı yapıldı. Bunun bin 650’si ABD tarafından, diğerleri ise ittifak içindeki diğer ülkeler  tarafından yapıldı. Harekatların bin 90’ı Kobani’ye gerçekleştirildi. Bu durumun, ABD’nin Kobani’ye verdiği önemi gösterdiği ifade edildi.

Bunları söyleyen üst düzey yetkili kim bilmem ama, adına devlet denen, üstelik Türkiye gibi 2000 yıllık devlet geleneği olan bir ülkede, dış politikanın bir kişinin Esad'a karşı, daha doğrusu kendi anlayışlarındaki Sünni Müslümanlar dışında herkesi dışlayan, hor gören, gırtlağına kadar şahsi hırslara batmış bir dış politikaya mahkum edilmesi ve buna göz yumulması, sadece hırsları boyunu aşmış o kişinin değil, konuyla ilgili tüm devlet adamlarının sorumluluğunu gerektirir.
Aksi taktirde kendinizin çapsız, bilgisiz, liyakatsız ve önünü dahi göremeyen kadrolar olduğunuzu kabul etmeniz gerekir. Devlet denen örgütün kurumları ve hafızası vardır, ABD’nin Oyununa Geldik” demekle sorumluluktan kurtulamazsınız.

Oyuna mı geldiniz, yoksa büyük devrimci Atatürk'ün uyardığı gibi; şahsî menfaatlerinizi, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit mi ettiniz? Yoksa, iktidara sahipleri olarak gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde miydiniz?

Bence oyuna gelmediniz; kendi çıkarlarınızı, ülkeyi fiziki olarak işgal etmeseler de, beyinleri işgal etmiş, sözde müttefikleriniz (ABD ve AB) siyasal amaçlarıyla birleştirdiniz. Memleketin %99 u müslüman diyordunuz ya, müslüman mahallesinde papaza gidip, günah çıkarılamayacağına göre, hesabını vereceksiniz...


Suriye'de gerçekleşen yüzbinleri aşan ölümlerden ve ülkemizde meydana gelen onlarca ölümden, elinizdeki kanı yıkayıp, kurtulamazsınız.

0 yorum:

 

Pazarköy