Dün (04.09.2014)
Orhangazi Belediye Meclisi Eylül ayı toplantısı yapıldı. Ben de gidip izledim.
Bizi yönetmeye soyunanların, çapsızlığına, kifayetsizliğine bir kez daha tanık
oldum. DP grubu sözcüsü Nurettin Çetin, bir önceki
toplantıda alınan kararlar ile bu kararlara ilişkin tutanakların birbirini
tutmadığını açıkladı. Neşet efendi ne dese beğenirsiniz; efendim kararlara
ilişkin konuşma ve görüntülerin zaten ses kaydı varmış, bu durum önemle
sayılmazmış, yazım hatasıymış. Yerseniz…
Karar
ve tutanaklar farklı olunca, Gedelek köyü yerleşim alanı genişletilmiş mi, genişletilmemiş
mi anlaşılamadı.
Tüylerim
diken diken oldu, düşünün Meclis kanun çıkarıyor, Resmi Gazete’de yayınlanan
farklı, kabul edilen farklı. Hangisi geçerli diye dönüp, Meclisteki görüntülere
ve ses kaydına bakılacak? İşte bizi yönetmeye soyunan zihniyet bu, al bir kaya
nerene dayarsan daya…
Arkasından,
toplantıya hazırlıklı geldiği belli olan DP grubundan Nurettin Çetin, 6 önergelerinin
olduğunu, bunların gündeme alınıp alınmaması oylamasından önce, öneriler
hakkında kısaca bilgi vermek ve açıklama yapmak istediğini söyledi. Çok
demokrat, şeffaf, katılımcı Neşet efendi, ‘ne gerek var nasıl olsa biz bunları
red edeceğiz deyip’, tabii böyle demedi, açıklamaya izin vermeden önerileri
oylattı, sonuç, red. AKP’li meclis üyeleri içeriğini bilmedikleri önerilerin
reddi için el kaldırdı. CHP ve MHP temsilcilerinden gık yok. Bunun adına da
yerel demokrasi diyorlarmış, bu düpedüz şarlatanlık…
Maalesef
durum bu… CHP ilçe başkanı, bir gün önce basına demeç verip Çakırlı köyündeki
arazi talana açılıyor, diyor; fakat toplantıyı izlemeye tenezzül etmiyor.
Daha
önce tozgazi, çamurgazi başlıklarını attıranlar, sıkıntılara katlanılması
gerektiğini, söylemine sarılmışlar. Aldıkları kararı kağıda geçirmekten
acizler, tutmuş stratejik plan hazırlamışlar, ilçemizin bundan sonraki 5 yılı
bu plana göre şekillenecek. Bu plana kim ne görüş bildirdi, sorunlar ve
öneriler ne bilen var mı? Alın size şeffaf, katılımcı, yerel demokrasi. Hey,
yerel basın siz biliyor musunuz? Ha, bir de tarımsal hizmetler müdürlüğü
kurulmuş Belediye’de bilgilerinize…
Çakırlı
mahallesindeki 110 dönümlük arazinin 45 dönümü turizme, 40 dönümü konut alanı
24 dönümü ise, ortak yol ve tesis alanı olacakmış. 11 Milyon TL borçtan yakınan
Neşet efendi bu paraları ne yapacak derseniz, sakın borç ödeyeceğini sanmayın.
O paraların çarçur edileceği yerler hazır, şimdi onları anlatmaya geçiyorum:
Belediye
Meclisi üyeleri eşleriyle birlikte Vinitsa (Makedonya) belediyesinin davetlisi
olarak, Vinitsa’ya geziye gideceklermiş, maksat kültür olsun, harcırah dışında
diğer harcamaları, yanlış anlamadıysam kurslar kaleminden ödenecekmiş… Benim
bildiğim kamu görevlilerine yurtdışı görevlerinde harcırah dışında bir şey
ödenmez. Yaa, işte böyle dön baba dönelim, hep beraber gezelim, beyler çok
çalıştılar, yoruldular. Bu da yetmiyor, Orhangazi’nin kendi halk oyunları
ekiplerine ne olduysa, Vinitsa’ya Bursa, İpekyolu Halk dansları topluluğu da
götürülüyor. Bu topluluğun facebook sayfasına bakınca olay netliğe kavuşuyor, sayfada
Osmanlı devlet sembolleri bol bol var, yani Osmanlı sevdalısı bu arkadaşlar,
kendilerinden yana bir halk dansları topluluğu bulmuşlar.
Orhangazi’de
Belediye adına dolaşan iki minibüs, ne işe yarıyor, tam yanıtını alamadık.
Neşet
efendi din tacirliğinde gemi azıya almış, camilerin ramazanda temizliğini
belediye bütçesinden yaptırdıktan sonra, şimdi de, cami temizliğini temizlik
ihalesinin içine alacakmış, al tabi, dini tepe tepe sömürün, öbür taraftan da
götürün.
Neşet
efendi’ye Nurettin Çetin’in bir sorusu şöyleydi: Hemşeri derneklerine
yaptığınız, yapacağınız bütün faaliyetlerin sponsoru Orhangazi Belediyesi’dir
dediniz mi, demediniz mi? Cevap yok, susmak ikrardan gelir, değil mi?
Benim
vergi veren bir yurttaş olarak param, niye cami temizliği ve hemşeri
derneklerinin faaliyetleri için harcansın? Camiye giden, camiini temiz tutar,
temizler, dernek kuran da dernek faaliyetlerini cebinden karşılar. Başkasının
cebinden, düdük çalınmaz. O düdük, gün gelir kıçınızı tırmalar…
0 yorum:
Yorum Gönder