MÜFETTİŞ DÜN ORHANGAZİ'DEYDİ


Dün, Valilik tarafından görevlendirilen müfettiş ziyaretimi gelip, bir şikayetim konusunda ifademe başvurdu. Konu, takip edenlerin bildiği gibi Componenta firmasına Belediye tarafından verilen 42 sayılı inşaat ruhsatının Bursa, 2. İdare mahkemesi tarafından iptali sonucu ortaya çıkan durum.
İptal kararından sonra, kararın uygulanması için (yıkım veya tesiste üretimin durdurup tesisin mühürlenmesi) Belediye'ye başvurdum. Belediye yetkilileri birilerinin talimatı doğrultusunda koca tesisin oda kapısı büyüklüğünde bir kapısını güya (bkz. Fotoğraf) mühürlemişler. Bu fotoğrafı görünce, Cumhuriyet Başsavclığı'na başvurup. Durumun tespitini istedim. Savcının polis marifetiyle yaptığı tespit sonucu tesisin 8 kapısından sadece birinin mühürlendiği ve tesisin faaliyet devam ettiğine dair tutanak tutuldu.

Ben de bunun üzerine, böyle bir işi sadece 3 memurun yapamayacağını ve bunlara biryerlerden talimat verildiği gerekçesiyle, Neşet Çağlayan'ın da soruşturmaya dahil edilmesini; yazdığım diletçe ile talep ettim. (Kaymakam üç memur hakkında soruşturma izni vermedi, yaptığım başvuru üzerine Bursa Bölge İdare Mahkemesi soruşturmama kararını kaldırdı.) Savcı İçişleri Bakanlığı'ndan Neşet hakkında soruşturma izni istemiş, Bakanlık da memur yargılaması olduğu için, ön soruşturma için Valilikten müfettiş görevlendirilmesini istemiş. Önceki tecrübelerimiz gösteriyor ki, İçişleri Bakanlığı yüzde doksandokuz olasılıkla soruşturma izni vermeyecek. Sonra, o kararın iptali için Danıştay' başvurmak zorunda kalacağım.

Müfettişin geliş sebebi bu. Ben de bunları hemşehrilerimle paylaşayım dedim, hem de belki ilçemiz “özgür” basını ilgilenip yazar...  

0 yorum:

 

Pazarköy