Dün, Valilik tarafından
görevlendirilen müfettiş ziyaretimi gelip, bir şikayetim
konusunda ifademe başvurdu. Konu, takip edenlerin bildiği gibi
Componenta firmasına Belediye tarafından verilen 42 sayılı inşaat
ruhsatının Bursa, 2. İdare mahkemesi tarafından iptali sonucu
ortaya çıkan durum.
İptal kararından
sonra, kararın uygulanması için (yıkım veya tesiste üretimin
durdurup tesisin mühürlenmesi) Belediye'ye başvurdum. Belediye
yetkilileri birilerinin talimatı doğrultusunda koca tesisin oda
kapısı büyüklüğünde bir kapısını güya (bkz. Fotoğraf)
mühürlemişler. Bu fotoğrafı görünce, Cumhuriyet Başsavclığı'na
başvurup. Durumun tespitini istedim. Savcının polis marifetiyle
yaptığı tespit sonucu tesisin 8 kapısından sadece birinin
mühürlendiği ve tesisin faaliyet devam ettiğine dair tutanak
tutuldu.
Ben de bunun üzerine,
böyle bir işi sadece 3 memurun yapamayacağını ve bunlara
biryerlerden talimat verildiği gerekçesiyle, Neşet Çağlayan'ın
da soruşturmaya dahil edilmesini; yazdığım diletçe ile talep
ettim. (Kaymakam üç memur hakkında soruşturma izni vermedi,
yaptığım başvuru üzerine Bursa Bölge İdare Mahkemesi
soruşturmama kararını kaldırdı.) Savcı İçişleri
Bakanlığı'ndan Neşet hakkında soruşturma izni istemiş,
Bakanlık da memur yargılaması olduğu için, ön soruşturma için
Valilikten müfettiş görevlendirilmesini istemiş. Önceki
tecrübelerimiz gösteriyor ki, İçişleri Bakanlığı yüzde
doksandokuz olasılıkla soruşturma izni vermeyecek. Sonra, o
kararın iptali için Danıştay' başvurmak zorunda kalacağım.
Müfettişin geliş
sebebi bu. Ben de bunları hemşehrilerimle paylaşayım dedim, hem
de belki ilçemiz “özgür” basını ilgilenip yazar...
0 yorum:
Yorum Gönder