Enver
Paşa tarih sayfalarında kaldı ama, ruhu, hırsları boylarını aşmış kifayetsiz ve
muhterislerin beyinlerinde ‘Ortadoğu’da Sünnilerin halifesi’ olma hırsı olarak
yaşıyor.
Efendileri
ABD Suriye’nin arkasındaki İran, Rusya ve Çin desteğini ve kararlılığını
görünce, Suriye’yi parçalayıp, İsrail’in ekmeğine yağ sürecek Kürt koridoru
operasyonundan en azından şimdilik vazgeçti. Ama bizimkilerin Esad düşmanlığı
bitmedi. Biteceği de yok…
ABD,
petrolü kontrol etmek ve İsrail’in güvenliğini pekiştirmek, için Ortadoğu’da
güçsüz devletler ve bir Kürt devleti peşinde. Bunun için de kurulacak Kürt
devletini Akdeniz’e ulaştıracak bir koridor açma derdinde. Bunun yanında
Ortadoğu’da bir Sünni-Şii çatışması ise, kaymaklı ekmek kadayıfı. Rusya’dan
Ukrayna, Kırım hamleleri de gelince iş iyice çıkmaza girdi.
Esad’ı
devirecekmiş, sen kendine bak, kendi ülken yangın yerine dönmüş, okullar
yakılıyor, bayraklar indiriliyor, Atatürk büstleri parçalanıyor. Bunun öz
Türkçesi ayaklanma veya isyandır, gerisi martavaldır. Bunlara sevinenler bile
vardır. Nede olsa onların oğullarına teskere çıkmıyor. Çıka, çıka, ayakkabı
kutusu ve İstanbul Etiler’de polis okulu arazisi çıkıyor.
Hal
böyle olunca, ceremesi Türk ve Kürt Memetlere kalıyor. Bakalım, vicdanlarını
kandırmak için devamlı uyku hapı alan AKP seçmeni ne kadar dayanacak, ateşin
kendi bacasını sarmasını bekleyecek mi, yoksa kan uykusundan uyunacak mı?
Umarım
iş kırk harami fıkrasına benzemez, fıkra deve kervanıyla ilgili, burası da
Ortadoğu, uzak değil, kapı komşusu. Bilenler bilmeyenlere anlatsın…
0 yorum:
Yorum Gönder