Soma’da yaşanan katliam
dolayısıyla, ilçe gündeminde ilginç konular olmasına rağmen üzerinde duramadık.
Sayın, Çağlayan bence umut vermiyor, tipik AKP’li davranışları sergilemeye
başladı. Armut dibine düşer, ne bekliyordun, diyebilirsiniz. Bir şey
beklemiyordum ama, din bezirganlığı ve inşaat işlerine bu kadar hızlı
dalabileceğini tahmin etmiyordum, o kadar…
Önce şunu belirteyim,
‘Kutlu doğum haftası’ ile ilgili olarak bilgi edinme yoluyla sorduğumuz
sorulara, şeffaf belediyecilik hikayeleri anlatmasına rağmen yanıt vermedi. Hafta
dolayısıyla gazetelere verdiği ilanlara ve spor salonunda düzenlenen geceye kaç
para harcandığını ve bu paranın kaynağını söylemedi. Kendisine mi yoksa çok
bilmiş danışmanlarına mı ait olduğunu bilemediğim yanıtta, laikliğin bir kavram
olduğu tespitinde bulunmuşlar ve Belediyenin inanan ve inanmayan herkesin
belediyesi olduğunu yazmışlar. Ben böyle bir şey sormadım ama, muhteremler öyle
uygun görmüşler.
Orhangazi Gençlik
Hizmetleri ve Spor Müdürü, İlçemizde 19 Mayıs Kutlaması nedeniyle yapılan kutlama
programında planladıkları etkinlikleri Soma katliamı nedeniyle iptal etmek
zorunda kaldıklarını söylemişler. Bu kadar hazırlık yaptıkları etkinlikleri
hala sergileme fırsatları var. Sergileseler de görsek… Duyda, inan…
19 Mayıs Kutlamaması
nedeniyle çelenk sunulması, saygı duruşu ve istiklal marşından ibaret seremoniyi
ise, 10:00 yapacaklarını söyleyip, Ankara’da yapılan programa uygun davranabilmek
için son anda yarım saat öne almışlar.
Bu kadarı beceriksizlik
olamaz, özür dilemeye de gerek yok, bunun adı kasıttır. Yani bilerek
planlayarak böyle davranılmıştır. Ne alaka, Ankara’da yapılan programa uygun
davranabilmek? Senkronize yüzme yarışması mı bu? Biz de yedik…
İlçe Müftüsü Nihat Aktaş
başkan Çağlayan’a yapılması planlanan çalışmalar hususunda bilgiler aktarırken,
belediyenin de desteğini beklediklerini ifade etmiş.
Neşet Çağlayan da camiler
ve Kuran Kurslarının kendileri için çok önemli bir yer tuttuğunu belirterek, Kuran
Kursları ve Camilerimiz için belediye olarak elimizden gelen desteği her zaman
sunmaya hazırız. Müftülüğümüz ile koordinasyon içinde bu çalışmaları yapacağız
demiş.(Belediye Basın Bürosu)
Müftü Belediye’den
yardım isteyeceğine, ne yapacaksa kendine bütçeden ve Diyanetten tahsis edilen
paradan yapsın. Diyanet İşleri Başkanlığı mal mülk açısından Vatikan’la yarışır
hale geldi. Bütün camilerin altı dükkan ve benzeri ticarethanelerle dolu.
Buradan gelen paralar yetmiyor mu? On bakanlığın bütçesi kadar bütçeden pay
alacaksın, sonra belediyeden de yardım isteyeceksin, el insaf… İnsanda biraz
utanma, sıkılma olur.
Neşet efendi
de, oy getirecek bu teklife balıklama atlamış, din ve inanç bezirganlığında
sınır tanımaz bunlar. Sen önce Belediye yasasının sana verdiği öncelikli
görevleri yap. Geçen dönem haklı olarak karşı çıktığınız Cemevi için ne
yapacaksınız, çok merak ediyorum. (Buradan Cemevine karşı olduğumuz
anlaşılmasın, yapıldığı yer açısından planlara aykırılık söz konusu)
Bu arada, Albayraklar
Holding, Orhangazi’de 116.7 milyon liralık kağıt fabrikası yatırım için yatırımı
için teşvikleri kaptı. Çevreyi yağma ve talan bakanlığı ’da baştan savma, hazırlandığını açık olan ÇED raporuna
onay verdi ve ÇED olumlu kararı da çıktı.
Göl bizim için çok
önemli. Gölün ve gölü besleyen su kaynaklarının kendileri için hayati öneme
sahip olduğunu belirterek, gölü korumak, su kaynaklarının yok olmasını
engellemek için de çalışmalıyız. Bu konuda BUSKİ’nin atacağı adımlar bizim için
de önemli diyen Çağlayan efendi, çevreye kirletici etkisi çok olacak ve insan
sağlığını olumsuz etkileyebilecek bu tesis için ne düşünüyor, acaba? Ona da
destek olmayı düşünür mü?
Ya
demokrasinin vazgeçilmezi siyasi parti ilçe örgütleri ve sivil elbiseli, beleş
mezar bulsa atlayacak bazı derneklerin bu konuda ne düşündüklerini bilen, duyan
var mı?
Sahi,
siz ne işe yararsınız?
0 yorum:
Yorum Gönder