GÖZLERİ KAMAŞANLAR...



İlçemizde bir kısım basın, olayları ve onlara ilişkin haberleri, bilgileri, halka nesnel ve tarafsız olarak ulaştırma yerine, haberin kaynağına, övgüler düzme yarışına girmiş durumda. Bunun asıl nedeni, elbette duygusal bağlar... Böyle olduğu içindir ki, Componenta'nın aldığı ödüller şişirilirken, ilkel ve vahşi şartlarda yaptığı üretim gizlenmekte, gösterilmemekte.
Componenta'nın, çevreye ve işçi sağlığına duyarsız daha çok kar hırsıyla yaptığı üretimini hiç kimse görmek istemiyor. Bizim yerel basın mensupları Componenta'yı gözleri bağlı gezmiş olmalılar ki, hiç bir şey görememişler. Oysa bahçeyi güneye doğru biraz gezselerdi, atık maça kumu, fan tozu ve curuf atıklarını nasıl hiçbir tedbir alamadan, iklim şartlarına açık bir şekilde doğrudan toprak üzerinde depoladıklarını görebilirlerdi, ama görememişler. Componenta'nın ihtişamından mı başka şeylerden mi ne, gözleri kamaşmış...

Componenta'nın göz kamaştıran başarılarını yazıyorsunuz da, işçi sağlığına ve çevreye dolayısıyla insan sağlığına aykırı uygulamalarını, hakkında çevreyi kasten kirletmekten Savcılık tarafından soruşturma yapıldığını da yazmanız gerekmez mi?
Keza basının tamamının yazdığı, bir kısmının sürmanşet attığı İstanbul Sheraton Otel'de yapılmış ve yerel basının hemen hemen tamamının katıldığı, gıdalar ve sağlıkla ilgili konferansa katılan arkadaşlar, Cargill'in ek tesis için Bursa Büyükşehir Belediyesi'ne yaptığı başvuruyu ve de bu firmanın ürettiği fruktozun, diğer şeker türlerine göre fazla olan zararlarını yazmazlar.

Yazmazlar, yazamazlar, birilerinin kayığıyla oraya gider, orada misafir edilirseniz, yapacağınız haber de öyle olur... Ama bu arkadaşlar işin suyunu çıkardıklarının farkında değiller. Böyle gazetecilik olmaz, siz açıkça halkın doğru bilgiye ve habere ulaşma hakkını, kendinizin günlük çıkarları uğruna engelliyorsunuz. Bunun vebali büyük olur!

0 yorum:

 

Pazarköy