İlçemizde bir kısım
basın, olayları ve onlara ilişkin haberleri, bilgileri, halka
nesnel ve tarafsız olarak ulaştırma yerine, haberin kaynağına,
övgüler düzme yarışına girmiş durumda. Bunun asıl nedeni,
elbette duygusal bağlar... Böyle olduğu içindir ki,
Componenta'nın aldığı ödüller şişirilirken, ilkel ve vahşi
şartlarda yaptığı üretim gizlenmekte, gösterilmemekte.
Componenta'nın, çevreye
ve işçi sağlığına duyarsız daha çok kar hırsıyla yaptığı
üretimini hiç kimse görmek istemiyor. Bizim yerel basın
mensupları Componenta'yı gözleri bağlı gezmiş olmalılar ki,
hiç bir şey görememişler. Oysa bahçeyi güneye doğru biraz
gezselerdi, atık maça kumu, fan tozu ve curuf atıklarını nasıl
hiçbir tedbir alamadan, iklim şartlarına açık bir şekilde
doğrudan toprak üzerinde depoladıklarını görebilirlerdi, ama
görememişler. Componenta'nın ihtişamından mı başka şeylerden
mi ne, gözleri kamaşmış...
Componenta'nın göz
kamaştıran başarılarını yazıyorsunuz da, işçi sağlığına
ve çevreye dolayısıyla insan sağlığına aykırı
uygulamalarını, hakkında çevreyi kasten kirletmekten Savcılık
tarafından soruşturma yapıldığını da yazmanız gerekmez mi?
Keza basının tamamının
yazdığı, bir kısmının sürmanşet attığı İstanbul Sheraton
Otel'de yapılmış ve yerel basının hemen hemen tamamının
katıldığı, gıdalar ve sağlıkla ilgili konferansa katılan
arkadaşlar, Cargill'in ek tesis için Bursa Büyükşehir
Belediyesi'ne yaptığı başvuruyu ve de bu firmanın ürettiği
fruktozun, diğer şeker türlerine göre fazla olan zararlarını
yazmazlar.
Yazmazlar, yazamazlar,
birilerinin kayığıyla oraya gider, orada misafir edilirseniz,
yapacağınız haber de öyle olur... Ama bu arkadaşlar işin suyunu
çıkardıklarının farkında değiller. Böyle gazetecilik olmaz,
siz açıkça halkın doğru bilgiye ve habere ulaşma hakkını,
kendinizin günlük çıkarları uğruna engelliyorsunuz. Bunun
vebali büyük olur!
0 yorum:
Yorum Gönder