TAŞ OCAKLARI YOLUNDA KAZALAR BİTMEZ!..




            Taşocaklarından gelip, Hürriyet Mahallesi’nden geçen yolda kazalar bitmiyor diye başlıkla atıyor, yerel medyamız. Evet, yazdıkları doğru, doğru olmasına doğru da bir sonucu yazıyorlar. Kaza bir takım eksiklik, aksaklık, ihmal ve dikkatsizliğin sonucu olursa kazadır. Yoksa, vurdumduymazlık sonucu olan ise, olası kasıttır. Yani bir kişiyi öldürmek istemezsiniz ama, arabayla 200 km hızla gidiyorsanız veya 200 promil alkollüyseniz, bir kişiye çarparsanız bu kaza olmaz. Kasta yakın bir durumdur.
            O, yoldaki kazaların sebebi, araçların aşırı yüklenmesi, (tonaj aşımı) araçların bakımının yapılmamasıdır. (özellikle fren ve tekerlekler) Bunu taş ocaklarını işletenler de, kamyonları kullanan şoförler de biliyor. Tamamen işverenin daha çok para kazanma hırsından kaynaklanan bir durum. Birileri cebini dolduracak diye, şoförlerin ve Hürriyet Mahallesi’nde yaşayanların canı tehlikeye atılıyor. Dua ile olacaksa, dua edelim kaza olmasın, ama olursa birinci sorumlu işverenler, ikinci sorumlu denetim yapmayan trafik zabıtası ve üçüncü sorumlu belediyedir.

            Bizim gazeteci arkadaşların bir yanda afra ve tafralarından yanlarından geçilmezken, yalakalıktan, dilleri yerlerde sürünüyor. Olayları görmezden geldikleri gibi, gerçekleri gizlemekle meşguller. Gerçek şu, bir zamanların Turgut abisi Belediye Başkanı iken, o taşocaklarına göz yumdu. Taş ocakları onun sayesinde oradalar. Bu taş ocaklarını çoğunun ruhsat alanları Nadır kaynağı koruma alanının içinde, yani bunların bölgeden uzaklaştırılması gerekiyor. Nerede Belediye, nerede Çağlayan efendi? Bir gün on dakikanı ayır da ilgili personel sana durumu anlatsın, anlatamazlarsa, ben anlatırım.

            Remzi hocam (Hürriyet Mahallesi Muhtarı) sen bu işin neresindesin? Aklıma geldi de…

0 yorum:

 

Pazarköy