Ne
alaka, Neşet efendi görevinin başında dediğinizi duyar gibi oluyorum. Evet,
Yerel basın yalakalık yarışında, her gün gazetelerin her sayfasında Neşet orda,
Neşet burada diye güya haberlerden sonra, benim aklıma da, bizim zamanımızdaki
tatil dergileri, kitapları geldi. Onlar da Ayşgül adında bir küçük kız vardı.
Onun çeşitli maceraları anlatılırdı.
Benim
aklıma da birden o geldi ve başlığı öyle yazdım. Bilinçaltı da olabilir. Adam
Orhangazi’de ama işi gücü bırakmış Cumhurbaşkanı adayı kendisi gibi propaganda
yapıyor. Hani herkesin belediye
başkanıydı?
Bunların
beton özlemi nereden geliyor, bir tahlil yapmak lazım. Ama o tahlil şimdilik
beni aşar. Her tarafı parke yaptılar, vardır bir bildikleri… Ne de olsa
duygusal çocuklar…
Neşet
efendi, bir ara propagandadan vakit bulursan şu, su işini yapan muhterem
firmayı bir denetlesen diyorum. Yağmursuyu ve kanalizasyonu yapanlar iş bitince
boru ağızlarını kapatıyorlar, halkın içtiği suyun borusunu döşeyenlerin ise,
hiçbir şey umurunda değil, boruların içi pislikten görünmüyor. Nitekim geçen
hafta Hürriyet mahallesindeki şebeke vanalarından biri taş ve kum yüzünden
tıkanınca, mahallenin bir kısmı Neşet’e dua etti. Duayen gazeteci Adnan hocam
ise, bunları her ne hikmetse görmüyor, ama Neşet’i her yerde görüyor.
Neşet
efendi, beni yanılttı, eski başkan Yusuf’tan daha gözü kara çıktı. Ramazan’da
sahurda bile din ticareti yaptı ama hızını alamamış gözüküyor, şimdi de Kentsel
dönüşümden bahsetmeye başladı.
Burada
biraz nefeslenelim, çünkü bu kentsel dönüşümün netameli bir konu. Türkçe
açıklaması AKP’nin tüm yurttaki faaliyetleri sonucu ispatlanmıştır ki; yağma,
talan ve ev sahiplerinin orta cıscıbıldak kalması anlamına geliyor.
Orhangazi’nin
kuzey rüzgarını kesip, kentin üzerine yıkılacakmış gibi duran TOKİ ucubeleri
yetmemiş olacak ki, sıra Hürriyet Mahallesine gelmiş. Biliyorsunuz ki, TOKİ
devlet içinde devlet, yani paralel yapı. Kendi başına istediği planı yapıp,
istediği yerin içine edebiliyor. Hürriyet, Tekke ve Arapzade mahalleleri
uyanın, acurcu geliyor.
Hürriyet
Mahallesinin Düğün salonu ihtiyacı varmış; sana ne be kardeşim, sen önce kendi
işini yapsana… Önce, sorulan sorulara yanıt ver. Ha, bir de şu Componenta
meselesine İsmail Aydın el atmış, hayırdır inşallah!... Çok bilmiş fen işleri
ve her konuya parmak kaldıran Belediye Meclisi işi çözemedi mi? Hadi şimdi de
Componenta için bir yasa çıkarın, Anayasanın ve hukuk devletinin ırzına geçmeye
alıştınız, nasılsa…
Tatildeki
tüm Ayşegüllere iyi tatiller dilerim…
0 yorum:
Yorum Gönder